Přihlásit

NEJSTE PŘIHLÁŠENI

Když se zaregistrujete a přihlásíte, získáte možnost komentovat, vkládat fotografie, nahlížet do katalogu fotoaparátů a objektivů a mnoho dalších výhod.

Inzerce Google

Náhodná fotografie
Nejvíce bodů tento týden
Nejvíce bodů tento měsíc
Poslední fotografie
Nejvíce komentářů

Obrat Megapixelu údajně roste a chce tomu dopomoci novou prodejnou

Obrat Megapixelu údajně roste a chce tomu dopomoci novou prodejnou

Pošlete tento článek známým

Vydáno: 24. 5. 2013

Megapixel storeSpolečnost Megapixel uspořádala pro novináře krátké ranní setkání v prostorách jejich nové prodejny. Myslím, že snad každému se tato informace dostala na oči, ale přesto bych rád tuto - bezpochyby - zásadní událost komentoval. Za zásadní ji považuji proto, že Megapixel vyměnil blízké centrum (Smíchov) za větší a nové (vzdušné) prostory mimo centrum Prahy.

Přitom Megapixel očekává, že by mu nová prodejna měla zvýšit výnos až o deset procent. Vysoký plán, když loni - ve staré prodejně - vzrostl jejich výnos o 12 procent (300 mil. korun). Krátkou reportáž s komentářem si přečtěte dále.

800metrová prodejna s 19 zaměstnanci je Megapixelem nazývána Social store a poněkud vybočuje ze zavedených zvyklostí: pult s prodavačem a na druhé straně zákazník. Tomáš Matějček, ředitel Megapixelu exklusivně pro FOCUSClub.cz a FOCUSmagazine.cz doplnil: "Při realizaci prodejny jsme mysleli hlavně na to, aby se u nás návštěvník, kterého fotografování baví, cítil skvěle. Náš Social Store není jen prodejnou, kde si můžete pořídit fototechniku, nebo si nechat kvalitně vytisknout fotky, ale je to hlavně místem, kde se setkávají foto nadšenci."

Snažím-li se na formát nové prodejny dívat zcela nezaujatě, a srovnávat s konkurencí, musím přijmout následující:

  • prodejna je moderní, vzdušná (a nová) - ano, myslím, že se povedlo skloubit drsné materiály a ladný design fotoaparátů.
  • prodejna je velká - ano, vitrýny jsou obrovské a prosvětlené, najdete zde všechny značkové výrobce, ale také alternativní dodavatele, vypadají přehledně, snad mi chyběla loga výrobců, abych se rychle zorientoval.
  • dustupnost a dosažitelnost - mimo mainstreamového - sortimentu je nedostačující. Ano, objektivy a těla jsou na místě v dobrém výběru (dokonce i 400 a 600 mm teleobjektivy Canonu a Nikonu jsou přímo vystaveny), ale ostatní - bižuterie, softboxy, filtry, jakoby to zboží neexistovalo. Zákazník si na to musí zvyknout, protože rozlehlé prostory prodejny rozměrově drobné věci zatlačuje do pozadí. Její vzdušnost na mě působila (opakovaně) tak, že potlačila ostatní sortiment zboží.
  • je zde prostor pro fotografování (ateliér) a relax - kavárna, čítárna.
  • doprava - v centru jsem býval zvyklý, pohybující se kolem prodejny na Lidické, zastavit se, na kukandu. Pokud to tak dělala ostatní skupina fotografů, pak nyní je pro ně oblast Holešovské tržnice vzdálenější. Navíc nejbližší stanice metra je Vltavská na metru C, cca 20 minut chůze nebo tramvají. Google vás nekomprimisně pošle na 26minutovou procházku.

Megapixel obchodMegapixel obchod

Nová prodejna má podle slov Matějčka pomoci zvýšit obrat, ale také udržet poměr mezi zbožím prodaným přes pult vrs. přes internet. V Megapixelu registrují přesouvání prodejů spíše k elektronické variantě a nová prodejna jim má pomoci změny oddálit: "...a tak se snažíme s tímto trendem bojovat", říká Matějček. Podle údajů zveřejněných na tiskové konferenci tvoří 2/3 obratu zboží prodané přes prodejnu přímo zákazníkovi. "Hlavním zdrojem příjmů MEGAPIXELu je prodej zboží," doplnil odpověď na mou otázku, jaký je poměr prodejů zboží s služeb v Megapixelu.

A pro skalní Canonisty nebo Nikonisty informace o prodejích. Poměr značek Canon a Nikon v ČR charakterizoval ředitel Matějček takto: "V podstatě kopírujeme situaci na českém trhu, kde v kategorii vyšších modelů zrcadlovek vítězí CANON a v kategorii středních modelů vítězí NIKON."

Fotobazar pouze registrovaným

Na tomto místě se registrovaným a přihlášeným fotografům zobrazuje fotobazar.